Regulamin Sklepu Internetowego Wodtech.pl

 

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.       Użyte w Regulaminie pojęcia posiadają następujące znaczenie:

a)       Sprzedający - sklep internetowy, dostępny w domenie wodtech.pl prowadzony przez WODTECH Sp. z o.o. dawniej „WOD-TECH S.C. ANIELA ZIARCZYK, JAROSŁAW ZIARCZYK”, 61-534 Poznań, ul. Władysława Sikorskiego 3/4, NIP: 783-12-89-952, numer REGON 300777239, KRS 0001098458, z którym można kontaktować się poprzez adres email: sklep@wodtech.pl, za pośrednictwem dostępnych na stronie wodtech.pl formularzy kontaktowych oraz telefonicznie pod nr telefonu 61 278 72 72

b)       Klient - pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zarejestrowała się w Sklepie, zaakceptowała Regulamin i dokonuje Zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego.

c)       Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

d)       Przedsiębiorca na prawach konsumenta - od dnia 1 stycznia 2021 r. osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

e)       Sklep Internetowy (Sklep)- platforma internetowa, której administratorem jest Sprzedający, dostępna w domenie www.wodtech.pl, za pośrednictwem której Klient może zakupić od Sprzedającego Towary oraz skorzystać z oferowanych za jego pośrednictwem usług.

f)       Rejestracja – procedura zakładania Konta przez Klienta.

g)       Konto - zgłoszony przez Klienta i zapamiętany w systemie Sklepu Internetowego zbiór zasobów, w którym zapisane są dane Klienta oraz informacje o realizowanych umowach.

h)       Towary – produkty prezentowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, które Klient może wybrać celem sporządzenia i wysłania Zamówienia, a następnie kupić je po zaoferowaniu ich przez Sprzedawcę.

i)         Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, mające postać formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej Sklepu Internetowego, stanowiące ofertę złożoną Sprzedającemu co do zawarcia umowy sprzedaży na wskazane Towary.

j)         Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego, będący regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

2. Regulamin określa zasady i warunki zawierania pomiędzy Sprzedającym a Klientami umów sprzedaży Towarów, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego w domenie www.wodtech.pl.

3. Klienci mają możliwość zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego niezależnie od tego czy dokonali rejestracji i założyli Konto. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów.

4. Sprzedaż odbywa się na podstawie Regulaminu, w brzmieniu obowiązującym w momencie złożenia Zamówienia. Regulamin jest dostępny w każdym czasie na stronie internetowej Sklepu.

5. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do Towarów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.

6. Prawa wyłączne do treści udostępnianych na stronie Sklepu, w szczególności prawa autorskie, nazwa (znak produktowy), wchodzące w jego skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych, podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedającemu lub podmiotom, z którymi zawarł stosowne umowy.

7. Zdjęcia, prezentacje oraz ewentualne filmy na temat towarów umieszczane są w Sklepie w celach przykładowych, służą prezentacji konkretnie wskazanego asortymentu i mają jedynie charakter poglądowy.

 

§ 2

WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

1. Warunkiem korzystania ze Sklepu Internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając Zamówienie lub dokonując Rejestracji Klient potwierdza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego brzmienie bez zastrzeżeń.

2. Podczas Rejestracji lub składania Zamówień Klient ma obowiązek podać informacje aktualne i zgodne z prawdą, w szczególności dane adresowe, numer telefonu lub adres poczty elektronicznej (e–mail), pod którym możliwy będzie kontakt ze strony Sprzedającego. Za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie umowy sprzedaży będące wynikiem podania przez Klienta informacji nieprawdziwych, niepełnych lub nieaktualnych Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności

3. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wiążących go postanowień Regulaminu.

4. W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności tego podmiotu w wodtech.pl, może dokonać wyłącznie osoba, która jest do tego właściwie umocowana.

 

§ 3

PROCES REJESTRACJI

1. Założenie Konta następuje poprzez Rejestrację, tj. zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie serwisu Sklepu Internetowego www.wodtech.pl, po wypełnieniu odpowiednich rubryk formularza.

2. Z chwilą skutecznego dokonania rejestracji i pierwszego logowania do Sklepu dochodzi pomiędzy  Klientem a Sprzedającym do zawarcia na czas nieokreślony umowy, której przedmiotem są usługi świadczone przez wodtech.pl, na warunkach określonych w Regulaminie. Zawarcie umowy powoduje, że dane osobowe klienta przetwarzane są na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO.

3. Umowa obowiązuje do czasu jej wypowiedzenia przez którąś ze stron. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę zawartą ze sprzedającym na korzystanie z wodtech.pl, w każdym czasie lub, jeżeli jest w trakcie realizacji zamówienia złożonego, z chwilą zrealizowania zamówienia. Z chwilą usunięcia konta dane osobowe klienta są przetwarzane dalej na podstawie art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej tj. 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym został zakupiony towar.

4. Klientowi nie wolno udostępniać innym osobom swojego Konta, w tym ujawniać hasła służącego dostępowi do Konta. O przejęciu Konta przez osoby trzecie i okolicznościach tego zdarzenia Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Sprzedającego. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do Konta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do Konta.

5. Zawieranie Umowy bez uprzedniej rejestracji jest możliwe, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, o ile Klient zapozna się i zaakceptuje politykę prywatności lub obowiązek informacyjny. Dane osobowe klienta dokonującego zakupu bez rejestracji będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO przez okres nie dłuższy niż wskazany w art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej.

6. Umowa może zostać rozwiązana przez Klienta w każdym czasie poprzez oświadczenie złożone drogą elektroniczną na adres e-mail sklep@wodtech.pl bądź pisemną na adres Sprzedającego. Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym, jednakże nie wcześniej niż do czasu definitywnego rozliczenia, w tym dokonania zapłaty na rzecz Sprzedającego w związku ze złożonymi Zamówieniami.

7. Umowa może zostać rozwiązana przez Sprzedającego za wypowiedzeniem, z zachowaniem siedmiodniowego terminu wypowiedzenia a w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu w trybie natychmiastowym.

 

 

§ 4

PROCES SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

 

1. Zamówienia na Towary dostępne w Sklepie Internetowym są składane za pośrednictwem elektronicznego formularza, dostępnego na stronie Sklepu Internetowego.

2. Klient, który posiada Konto składa Zamówienie poprzez zalogowanie się na stronie Sklepu Internetowego, dodanie Towaru do koszyka, zweryfikowanie pełności i poprawności danych, potwierdzenie woli złożenia Zamówienia oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane komunikaty.

3. Dokonanie Zamówienia bez Rejestracji odbywa się poprzez dodanie Towaru do koszyka, wypełnienie elektronicznego formularza poprzez podanie wymaganych danych koniecznych do wysyłki Towaru oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane komunikaty.

4. Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę złożoną Sprzedającemu co do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. Po wysłaniu Zamówienia Klient, na podany adres e-mail, otrzymuje podsumowanie złożonego zamówienia (Szczegóły Zamówienia). Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie gdy Klient na podany adres mailowy otrzyma potwierdzenie przyjęcia złożonego zamówienia do realizacji (Potwierdzenie Zamówienia). Brak otrzymania Potwierdzenia Zamówienia przez Klienta oznacza, że Zamówienie nie zostało przyjęte do realizacji, a umowa sprzedaży nie doszła do skutku.

5. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.

 

 

§ 5

DOKONYWANIE PŁATNOŚCI

 1. Cena zamieszczona na stronie Sklepu Internetowego przy każdym Towarze jest wiążąca od chwili otrzymania przez Klienta Potwierdzenia Zamówienia. Cena obejmuje wszelkie obciążenia publicznoprawne - podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa.

2. Cena nie obejmuje kosztów transportu i dostawy Towarów, których wysokość wskazywana jest odrębnie. Koszty dostawy wysyłki naliczane automatycznie podczas składania zamówienia mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie po późniejszej weryfikacji przez Sklep.

3. Jeżeli Klient zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę Sprzedający poinformuje Klienta o tym fakcie. Obciążenie Klienta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Klienta.

4. Klient ma prawo wyboru sposobu płatności za zamówiony Towar:

a)       gotówką, osobie działającej w imieniu przewoźnika, któremu Sprzedawca powierzył dostawę zamówionego Towaru (płatność za pobraniem);

b)       przelewem bankowym przed dostawą na rachunek bankowy Sprzedającego o numerze: 44 1050 1520 1000 0023 2689 8406 (przedpłata).

c)       przelewem za pośrednictwem PayU.

5. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych taką formą sprzedaży.

6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian.

 

§ 6

REALIZACJA ZAMÓWIENIA

1. Po otrzymaniu przez Klienta Potwierdzenia Zamówienia, rozpoczyna się proces realizacji umowy sprzedaży przez Sprzedającego.

2. Termin realizacji umowy sprzedaży jest zależny między innymi od dostępności Towaru oraz wybranego przez Klienta sposobu płatności:

a) w przypadku wyboru opcji „przedpłaty” lub PayU realizacja zamówienia następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedającego wpłaty za Towar oraz za dostawę,

b) w przypadku wyboru opcji „płatność za pobraniem” realizacja zamówienia następuje niezwłocznie od Potwierdzenia Zamówienia;

3. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że zarezerwowany lub zamówiony towar będzie dostępny, a podane dane personalne i adresowe prawidłowe. W przypadku niedostępności towaru u producenta lub niemożności realizacji zamówienia bez winy Sprzedającego, Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w każdym czasie.

4. Oznaczenia dostępności produktów:

w magazynie lub dostępny - produkt dostępny od ręki w magazynie WOD-TECH lub w magazynie dostawców/producenta.

na zamówienie - brak produktu w magazynie WOD-TECH. Produkt sprowadzany na życzenie Klienta. Czas realizacji ustalany indywidualnie na podstawie dostępności produktów.

5. W przypadku wyboru Towarów tymczasowo niedostępnych lub produkowanych na spersonalizowane zamówienie Klienta - termin realizacji zamówienia podawany na stronie Sklepu jest szacowany i może ulec zmianie. W przypadku niedostępności danego towaru, Klient zostanie poinformowany o anulowaniu zamówienia z powodu braku towaru lub o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację zamówienia z prośbą o potwierdzenie woli dalszej jego realizacji.

6. Sklep ma prawo do powierzenia realizacji zamówienia osobie trzeciej (jako podwykonawcy) bez informowania o tym Klienta.

7. Klient jest zobowiązany do osobistego odbioru towaru od pracownika firmy kurierskiej. W przypadku rezygnacji z odbioru towaru, Klient zobowiązany jest do pokrycia powstałych dodatkowych kosztów transportu.

8. Konsumentowi i przedsiębiorcy na prawach konsumenta zaleca się sprawdzenie stanu zamówionego towaru w momencie odbioru od przewoźnika. W przypadku stwierdzenia w szczególności:

a) uszkodzenia mechanicznego przesyłki lub jej zawartości,

b) niekompletności przesyłki,

c) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem zamówienia,

możliwa jest odmowa przyjęcia przesyłki ze wskazaniem przyczyny do protokołu, wskazane sporządzenie notatki ze zdarzenia i sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki a następnie niezwłoczne zawiadomienie Sprzedającego.

9. Klient zobowiązany jest sprawdzić zawartość przesyłki w chwili odbioru. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt przewoźnikowi i Sprzedającemu. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.

10. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z zakupioną rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia tej rzeczy. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez Sprzedającego przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika.

 

§ 7

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni licząc od dnia, w którym nastąpiło wydanie Towaru.

2. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży na adres: WOD-TECH S.C. ANIELA ZIARCZYK, JAROSŁAW ZIARCZYK”, 61-534 Poznań, ul. Władysława Sikorskiego 3/4 lub drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedającego: zwroty@wodtech.pl. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.

3. W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zakupił więcej niż jeden Towar, odstąpienie dotyczyć może wszystkich lub tylko wybranych Towarów, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy Towar sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu lub pakietu.

4. W przypadku odstąpienia od umowy, zgodnie z ust. 1, umowa jest uważana za niezawartą.

5. Towar powinien być zwrócony Sprzedającemu niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na adres: WOD-TECH S.C. ANIELA ZIARCZYK, JAROSŁAW ZIARCZYK”, 61-534 Poznań, ul. Władysława Sikorskiego 3/4.

6. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta powinien zwrócić Towar w niezmienionym stanie tj. w szczególności bez mechanicznych uszkodzeń, z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami a w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu, wraz z dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży.

7. Zwracany towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. Koszt odpowiedniego opakowania, zabezpieczenia i odesłania Towaru ponosi Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

8. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zniszczenie, uszkodzenie lub zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

9. W przypadku przekroczenia terminu na odstąpienie od umowy Sprzedający odeśle Klientowi zwrócony Towar na jego koszt.

10. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokonuje zwrotu uiszczonej należności za Towar w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta sposobu płatności za Towar.

11. Prawo odstąpienia od umowy nie obejmuje sytuacji, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji lub służąca zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb zamawiającego.

12. W relacji z przedsiębiorcami Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży z tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

 

§ 8

REKLAMACJA

1. Klient może złożyć reklamację wobec Sprzedającego, w szczególności w przypadku wad fizycznych  Towaru, niezgodności Towaru z umową a także jeżeli działania Sprzedającego przewidziane w niniejszym Regulaminie są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.

2. Reklamacja może zostać złożona na piśmie bądź na adres poczty elektronicznej Sprzedającego: reklamacje@wodtech.pl i powinna zawierać następujące dane: imię i nazwisko/ nazwę klienta, adres, adres e-mail klienta, datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, okoliczności uzasadniające reklamację, opis ujawnionej wady Towaru oraz wskazanie oczekiwanego sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. Zaleca się załączenia dowodów np. zdjęć czy nagrań, celem przyspieszenia procesu reklamacyjnego. Wzór reklamacji dostępny jest na stronie internetowej Sklepu.

3. Rozparzenie reklamacji następuje w terminie czternastu (14) dni, licząc od chwili otrzymania prawidłowego zgłoszenia reklamacji od Klienta, a gdy do oceny reklamacji niezbędny jest reklamowany Towar – od dnia zbadania Towaru.

4. Obowiązek dostarczenia Towaru Sprzedającemu do badania spoczywa na Kliencie. Sprzedający nie przyjmuje Towarów odsyłanych za pobraniem. Jeżeli z okoliczności wynika, że do dostarczenia Towaru Sprzedającemu dojść nie może, Klient zobowiązany jest udostępnić Towar Sprzedającemu w miejscu w którym Towar się znajduje.

5. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail lub adres poczty tradycyjnej.

6. Odpowiedzialność Sprzedającego za wady rzeczy i niezgodność Towaru z umową jest w relacjach z przedsiębiorcami wyłączona.

 

§ 9 

REKLAMACJA PRODUKTU (W TYM RZECZY RUCHOMEJ Z ELEMENTAMI CYFROWYMI), OD DNIA 1 STYCZNIA 2023

1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji; a także przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.

2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:  nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć; przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób; publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;

c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt „b” lub „c” powyżej, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt „b” lub „c”, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

4. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:

a) zostało ono przeprowadzone przez przedsiębiorcę lub na jego odpowiedzialność;

b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

5. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.

6. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

7. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

8. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.

9. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

10. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

11. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

12. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;  przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową; brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową; brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z innych środków ochrony; z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

13. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

16. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

17. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

 

§ 10

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem danych osobowych Klientów są wspólnicy spółki cywilnej: ANIELA ZIARCZYK oraz JAROSŁAW ZIARCZYK, działający wspólnie w ramach umowy spółki cywilnej pod nazwą WOD-TECH S.C. ANIELA ZIARCZYK, JAROSŁAW ZIARCZYK.

2. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i ich ochrony zawarte są w Polityce Prywatności i Plików Cookies, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu. Klient ma możliwość zapoznania się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych na stronach Sklepu Internetowego (na przykład przy zakładaniu Konta, składaniu Zamówienia lub w Polityce Prywatności i Plików Cookies).

3. Dane osobowe podane przez Klientów Sprzedający WOD-TECH S.C. ANIELA ZIARCZYK, JAROSŁAW ZIARCZYK zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1) oraz zgodnie z zasadami wskazanymi w Polityce prywatności.

 

§ 11

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.

2. W przypadku zmiany Regulaminu Sprzedający poinformuje o tym Klientów na stronie Sklepu Internetowego. Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia wskazanego w jego zmianie, nie szybszym jednak niż 7 dni od dnia jego ogłoszenia na stronie Sklepu Internetowego przez Sprzedającego. Zmiany Regulaminu nie dotyczą umów realizowanych na podstawie Zamówień złożonych przed datą wejścia w życie zmian. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie Sklepu Internetowego.

3. W zakresie zagadnień nie ujętych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd powszechny zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

 


W górę